sobota, 10 października 2015

Trening na siłowni #3 Trójbój siłowy


Trójbój siłowy to najbardziej rozwijające ćwiczenia, angażujące bardzo dużą ilość mięśni. Wykonując trójbój mamy możliwość manipulowania ciężarem według naszych predyspozycji oraz progresu jaki chcemy wykonać. Gdy pierwszy raz usłyszałam o tym zestawie pomyślałam sobie "No chyba żartujesz, przecież nie dasz rady." ale potem na treningu udowodniłam sobie, że jednak dam radę :)


Trójbój składa się z trzech ćwiczeń:
1. Przysiad ze sztangą
2. Wyciskanie leżąc
3. Martwy ciąg

Każdy te ćwiczenia zna, być może część z Was je wykonywała i każdy zapewne wie, że jak w każdych ćwiczeniach siłowych tak i tutaj najważniejsza jest technika.

1. Przy przysiadzie trzeba pilnować, aby sztanga stabilnie leżała na barkach, gdy się huśta należy zmniejszyć ciężar. Plecy należy mieć proste, kolana nie mogą wychodzić poza stopy. Klasyka.
Mój największy ciężar 20kg.



2. Wyciskanie leżąc, jak dla mnie najtrudniejsze z tych ćwiczeń, ponieważ mam jeszcze słabe ręce, ale dzielnie walczyłam z 10kg sztangą :D



3. Martwy ciąg, mój ulubieniec <3 Przy tym ćwiczeniu bardzo szybko robię postępy i z tygodnia na tydzień mogę podnosić coraz większe ciężary.
Mój największy ciężar 25kg.



Któreś z tych ćwiczeń przypadło Wam do gustu i planujecie je wypróbować, czy może już je znacie i lubicie? A może wolicie ćwiczenia w domowym zaciszu na macie? 
Pozdrawiam, Iza :)



P.S. Otrzymałam dzisiaj dwie nominacje do LIEBSTER BLOG AWARD, więc w kolejnym wpisie spodziewajcie się odpowiedzi na zadane pytania :D

17 komentarzy:

  1. Planuję kupić sztangę (bo jak pisałam niezbyt dobrze ćwiczy mi się na siłce) i wtedy będę miała okazję. Tym bardziej, że efekty kuszą :) Ps. Nominowałam Cię do LBA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodobają Ci się te ćwiczenia :)
      Dziękuję za nominację, będę miała dużo do odpowiadania, bo to juz trzecia :D

      Usuń
  2. Uwielbiam każde z tych trzech ćwiczeń, choć przyznaję, że dawno już sama nie ćwiczyłam z ciężarami, to bardzo za nimi tęsknię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo je lubię, mam nadzieję, że niedługo będziesz miała czas na siłownię :)

      Usuń
    2. Obawiam się, że nie będzie lepiej u mnie z czasem, tylko gorzej, ale pisz takie notki, to będę się napawać chociaż Twoimi zdjęciami :D

      Usuń
    3. Okej :D
      Ale za jakiś czas na pewno uda Ci się wygospodarować godzinkę :)

      Usuń
  3. Ja wolę w domu sama na macie ;D ale kiedyś chcę też spróbować na siłowni tylko jeszcze muszę nogę powzmacniać :)
    Przydałaby mi się sztanga w domu! Zrobiłabym przynajmniej wyciskanie, bo moje ręce to do najsilniejszych nie należą :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje tak samo, ale po tych kilku tygodniach spędzonych na siłowni zauważyłam, że jest już trochę lepiej :)
      Na początek polecam hantelki 2,5 i 5kg do ćwiczenia rąk. Wydaje się mało, ale czynią cuda z naszymi łapkami :D

      Usuń
  4. Wszystkie znam, lubię i stosuję :D Pamiętam jak kiedyś przy wyciskaniu miałam problem z gryfem olimpijskim, a potem zdziwiłam się jak udało mi się strzelić 3 serie po 20 powtórzeń ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważanie własnych postępów najlepiej motywuje i pokazuje nam, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty, brawo! :)

      Usuń
  5. Mam sztangę w domu :) ale zaczęłam chodzić na siłkę i jestem zadowolona :) bardzo podoba mi się atmosfera tam panująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też, chociaż najlepiej ćwiczy mi się rano jak jest jeszcze mało ludzi, bo nie trzeba czekać na zwolnienie sprzętu :D
      A i pośmiać się czasem można, bo zdarzają się sytuacje rodem ze śmiesznych filmików z internetu :D

      Usuń
  6. Na ogół lubię jazdę rowerem, przysiady, wolę bardziej rozciągające ćwiczenia. Spodobało mi się wyciskanie leżąc, mężczyźni fajnie to robią;D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, nie ma to jak podpatrywać panów podczas ćwiczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Trójbój siłowy to doskonały zestaw ćwiczeń zarówno dla osób o różnym stopniu zaawansowania, pod warunkiem, że oczywiście wykonywany jest poprawnie technicznie.

    Aby dopilnować techniki, warto skorzystać z porady trenera personalnego. We Wrocławiu warto zajrzeć na trening indywidualny wrocław
    Pomoc w początkowym etapie jest na wagę złota.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało, skomentuj i daj znać co o tym sądzisz :)