sobota, 26 września 2015

Zdrowe burgerki na pyszny obiad


W zeszłym tygodniu miałam wielką ochotę na mięso, każde i pod każdą postacią. Wymyśliłam sobie, że spróbuję zrobić zdrowszą wersję burgerów i wyszło przepysznie. Mięso usmażyłam na grillu elektrycznym, a bułeczki upiekłam sama. Mniam!




Do wykonania takich pyszności potrzebujemy:

Na bułeczki 2 sztuki: 
(oczywiście możecie też użyć zwykłych bułek ze sklepu)
- twaróg chudy: 100g 
- ziarna słonecznika: 1/4 szklanki
- pestki dyni: garść
- siemię lniane: 2/5 szklanki
- otręby gryczane: 2/5 szklanki
- jajko: 1 sztuka 
Przepis na ich wykonanie znajdziecie tutaj: KLIK

Na kotlety 2 sztuki:
- 200-250g mięsa mielonego (weźcie takie, które lubicie)
- przyprawy: pieprz ziołowy, papryka słodka, suszona cebulka, pieprz czarny, majeranek, tymianek, bazylia, oregano, odrobinka soli (oczywiście możecie użyć swoich ulubionych przypraw)
- 1 jajko
- łyżeczka bułki tartej

Dodatkowo:
- sos pomidorowy lub keczup
- sałata
- ulubione warzywa, u mnie akurat pomidor

Bułeczki przygotowujemy wg przepisu. 
Mięso przyprawiamy, dodajemy jajko i bułkę tartą wymieszaną z łyżką wody. Mieszamy ręką i formujemy 2 w miarę płaskie kotleciki. 
Ja swoje kotlety robiłam na grillu elektrycznym i tą metodę polecam, jeżeli jednak nie masz grilla, możesz usmażyć mięso na patelni, na małym ogniu, z niewielką ilością oleju (najlepiej kokosowego).
Kroimy bułeczki na pół, smarujemy sosem i kładziemy sałatę. Na to kładziemy kotlecika, ulubione warzywa i przykrywamy drugą częścią bułki.
Zajadamy się ze smakiem :D


Smacznego!
Lubicie zmieniać tradycyjne przepisy na bardziej fit?
Pozdrawiam, Iza :)

19 komentarzy:

  1. Średnio lubię tego typu bułki, ale chętnie zjadłabym z dobrej jakości grahamką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z grahamką też będzie zdrowiej niż tradycyjne burgery :)

      Usuń
    2. Proszę tutaj są te spodnie: http://www.biedronka.pl/pl/press,id,341,title,Dobry-warsztat-to-podstawa

      Usuń
    3. Dziękuję, nie wpadłam na to, że oferta sportowa może być w gazetce Dobry warsztat :D

      Usuń
  2. Na szczęście w swoim mieście mam tak dobrą knajpę ze zdrowymi burgerami, pełnymi tego wszystkiego, co lubię najbardziej, że nie muszę się przejmować zamienianiem ich na jeszcze bardziej fit. Nie wiem, jak ludzie znajdują na to wszystko czas. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę takiej knajpki :) A jak tam cenowo? Kosmos czy przyzwoicie?

      Usuń
    2. Wielki burger po 15 złotych na przykład, a taki podstawowy cheeseburger po dyszce ;) Jak dla mnie - cenowo świetnie. Zresztą w Poznaniu nie mam, co narzekać na ceny ;)

      Usuń
    3. To nie jest tak źle, raz na jakiś czas fajnie gdzieś wyjść :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie! :D też w zeszłym tygodniu miałam straszną ochotę na mięso, wczoraj skusiłam się na pysznego steka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Steki też uwielbiam, ale sama nie umiem ich dobrze wysmażyć, więc zawsze robi to mój chłopak :D

      Usuń
  4. Wyglądają cudnie i dziwię się ludziom, którzy przepłacają w barach/restauracjach. Jak widać po zdjęciu, równie pyszne i zdrowe jedzenie można przygotować w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, chociaż raz na jakiś czas można sobie pozwolić na jedzenie na mieście, ale najlepiej w jakiejś porządnej restauracji albo knajpie, a nie np. KFC albo McDonaldach.
      I wbrew pozorom przygotowanie tego jedzonka nie zajęło mi dużo czasu :D

      Usuń
  5. Same pyszności :) Ja niedawno byłam w lokalu serwującym takie burgery z prawdziwego zdarzenia, ale skusiłam się na opcję wegetariańską - jakoś tak nie ufam mięsu, którego sama nie przyrządzę, chociaż chyba następnym razem się skuszę, bo lokal jest naprawdę porządny. Za to takich domowych burgerów nigdy nie robiłam, więc może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, bo są pyszne i bardzo sycące :D
      A jak wygląda taka wegetariańska wersja burgera? Co jest zamiast mięsa, tofu?

      Usuń
  6. Propozycja super i uwielbiam burgery :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mm super pomysł :) wygląda apetycznie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało, skomentuj i daj znać co o tym sądzisz :)